Logga in på Mina sidor för att anmäla felleverans eller reklamation, göra en retur av produkter och se aktuella returärenden.
Om du saknar inloggning, kontakta kundtjänst via kundservice@luna.se
Varje ärende som rapporteras får ett ärendenummer. Vänligen ange detta vid fortsatt korrespondens.
RETUR OCH REKLAMATION LUNA
För att returer ska godkännas ska alltid följande villkor vara uppfyllda:
➢ Artiklar som ej uppfyller nedan villkor kommer att kasseras och inte krediteras.
➢ Produkten ska vara oskadad, omärkt och i samma skick som när den såldes.
➢ Förpackningen ska vara oskadad och i originalskick dvs fri från prismärkning, klotter, etiketter, tejp etc.
➢ Lägsta orderradsvärde för retur är SEK 1500
➢ Produkten ska vara av Leverantören lagerförd produkt vid returtillfället. Beställningsvaror godkännes inte.
➢ Det får maximalt ha gått sex månader från när Leverantören levererade Produkten till Kunden.
➢ Retur av kemtekniska-, livsmedel-, temperaturkänsliga produkter eller andra produkter som är datummärkta eller annars har begränsad livslängd godkänns inte.
➢ Kampanj- och säsongsvaror får inte returneras.
➢ Artiklar som ej uppfyller ovan villkor kommer att kasseras och inte krediteras.
Reklamation
Gällande reklamationer har ni en garantitid på minst 1 år, detta kan variera beroende på varumärke. Hanteringstiderna kan också variera beroende på ärende.
Övrig info: Om ni har sålt en produkt till en slutkund, vänligen meddela försäljningsdatum i er ansökan samt bifoga kvitto.
Vid frågor gällande ert retur/reklamationsärende:
Mail: retur@luna.se
Telefon: 0322-606260
LOGISTIKSUPPORT LUNA
När ska du kontakta Luna Logistiksupport? När det gäller leveranser på redan lagd order;
➢ Fel artikel har ankommit
➢ Under/överleveranser mot order
➢ Skadat gods vid leverans
➢ Saknat gods
Tänk på att leveranstider kan variera så avvakta gärna några dagar innan din sändning efterlyses.
Transportreklamationer
Vid transportreklamation har ni 7 kalenderdagar från mottagen leverans att anmäla skadat gods till oss på supporten.
Vid en reklamation är det viktigt att ni tillstår med bilder samt fraktsedel med notering om skada/förlust till transportör.
Om det rör en dold skada vänligen informera om detta i er anmälan. Vid dold skada får inte ytteremballage vara skadat.
Mail: logistiksupport@luna.se
Telefon: 0322-606260
Vid oklarheter kan även er säljare kontaktas.
För utförligare information hänvisas till Lunas "Allmänna försäljningsvillkor"