Endast återförsäljare som är kunder till Luna Group får inloggningsuppgifter till Nya Toolstore.
När du klickat på ”Logga in” och du har glömt din inloggning kan du klicka på ”Glömt lösenord” så skickas en verifieringskod till dig som du får kopiera och klistra in på en länkad sida. Allt står beskrivet i bekräftelsemailet.
Du beställer låsorder via denna länk (login krävs): https://toolstore.se/LockConfiguratorView?catalogId=15552&langId=46&storeId=12651
Du kan välja att sortera efter nyheter när du är inne på en produktgrupp.
Under varje kategori och produktgrupp visas det filter som är relevant per produktområde. Filtren skiljer sig mellan områdena men du kan alltid filtrera på varumärke. Du kan välja fler alternativ inom samma filtergrupp. T.ex. kan du välja att filtrera så att du ser produkter från tre varumärken inom ett produktområde.
Klicka in på en kategori eller produktgrupp utifrån megamenyn. Du ser filtreringsmöjligheterna under vänstermenyn. Alla filtreringsmöjligheter är inte alltid expanderade från början. Klicka på pluset längst ner i filtreringen för att se alla valmöjligheter.
Du kan sortera efter A–Ö på produktbenämning, sortera efter nyhet eller sortera efter relevans. Relevans är grundordningen som visas om du inte gör ett annat sorteringsval.
På produktsidan finner du alla tillbehör och reservdelar under knappen ”Tillbehör”
och knappen ”Reservdelar”. Om det inte finns någon knapp för Tillbehör eller Reservdelar innebär det antingen att det inte finns några tillbehör eller reservdelar för produkten eller att inga reservdelar eller tillbehör är kopplade till produkten i vårt system. Kontakta kundtjänst om du behöver hjälp.
Du kan jämföra genom att klicka på ”Jämför”-knappen i produktlistningen. Jämförknappen ser ut som en liten vågsymbol och sedan klickar du på ”Jämför produkter” för att få upp jämförelsen. Du kan max jämföra 4 produkter åt gången.
Ja det kan du. Gå in på ”Produkter” i toppmenyn. Längst ner i megamenyn finns en rubrik som heter ”Utgångna produkter”. Klicka på rubriken eller någon av undergrupperna så listas de utgångna produkterna som utgått ur vårt sortiment de senaste åren. Du kan också söka fram den utgångna produkten i sökfältet. Om man har valt en produkt och det ingår ett antal artiklar kopplade till produkten ser man vid artikelvisning vilka artiklar som har utgått och eventuell ersättningsprodukt.
Inne på produktsidan hittar du en ruta som heter ”Dokument”, här hittar du viktiga dokument som är kopplade till produkten.
Under Mina Sidor/Mitt Konto hittar du längst ner under rubriken orderinformation vilka ordertyper/leveranssätt som är tillgängliga. Här ser du också information orderstoptid. När du checkar ut din order kommer du också få göra ett aktivt val om vilken ordertyp/leveranssätt du önskar.
Ja, som inloggad kan du se din ”Orderhistorik” under ”Mina Sidor”. Där ser du bl.a. ordernummer, orderdatum och status kring leveranser. All orderhistorik, de senaste 60 dagarna visas, vare sig du har ringt in din order eller beställt på nätet.
Du kan byta leveransadress när du lagt din order och gått vidare till ”Min varukorg”.
Observera att detta gäller endast för ordertyp ”Direktorder”.
Genom att lägga upp en ordermall på de varor du köper ofta kan du lätt lägga en repeatorder.
Svar: Som inloggad under ”Mina sidor” kan du reklamera genom att fylla i de uppgifter
som finns i formuläret.
Som inloggad under ”Mina sidor” kan du anmäla en felleverans genom att fylla
i de uppgifter som finns i formuläret.
Nedanstående rättigheter kan sättas på användaren. Ska man vara en ”normal” användare utan extra begränsningar eller rättigheter så låter man alla vara urbockade. Administratör – innebär möjlighet att skapa och hantera användarkonto samt möjlighet att handla för annan användare. Dolda nettopriser – inga nettopriser, rabatter m.m. visas på produkt och artikel. Orderspärr – kan lägga produkter i varukorgen och skapa ordermallar men inte skicka iväg en order.
Kontakta: Kundservice Luna Sverige
0322 – 60 62 60
kundservice@luna.se